Dare to Think
Home >Information>Job Openings

Job Openings

대학 행정직 채용-교학처 학사행정 담당관 채용
25/10/14 16:29 | 겐트대 | View 83 | Comments 0

겐트대학교 글로벌캠퍼스
겐트대학교 글로벌캠퍼스는 벨기에 겐트대학교의 확장 캠퍼스이자 대한민국 인천 송도에 있는 인천 글로벌 캠퍼스(IGC)의 일부인 유럽 최초의 대학입니다. 현재 한국에서 유일하게 분자 생명 공학, 환경 기술 및 식품 기술 분야에서 유럽 이학사(BSc) 학위를 수여하는 고등 교육 기관입니다. 또한 겐트대학교는 세계 100대 대학교(2023년 세계학술랭킹(ARWU) 84위) 중 하나이며 GUGC에서 가르치는 응용 생명 과학 기술 과목은 더 높은 순위에 올랐습니다. 본 대학에 대한 자세한 내용은 아래 겐트대학교 글로벌캠퍼스의 홈페이지를 방문하십시오. https://www.ghent.ac.kr/

[겐트대학교 글로벌캠퍼스] 교학처 학사행정 담당관 채용

모집분야
 
1. 주요업무
- 학사행정시스템(OASIS) 등록사무 : 학생 /수강과목/학적 등록, 학생서류 증명서 발급 업무
- 수업 및 시험 관련 행정업무 : 수업/시험 시간표 작성, 시험 규정 및 정책 문서 업데이트 및 시험 오피스 업무
- 벨기에 겐트 학기, 교수 행정 지원 : 학생 비자/기숙사/보험 등 본교와 소통 및 행정 준비 지원, 교원 명단 업데이트 등
- 학사정책 수립 및 교학처 행사 지원 : 학사 일정 및 캠퍼스 일정 관리 등
- 기타 지원업무 : 부서 일반행정

2. 자격요건
- 경력 무관 (신입 지원 가능)
- 대학교졸업(4년)이상
- 학사 이상 학위자
- 영어소통 가능자(말하기, 쓰기 모두 가능한자)
- MS Office 프로그램 사용 능숙자
- 우수한 서면 및 구두 의사 소통 기술 가능한 자
- 탁월한 서비스 마인드, 능동적 태도, 스트레스 상황에 대처하는 성숙함, 강한 책임감을 가진자
- 독립적으로 일할 수 있는 능력과 우수한 팀 협업 능력과 직업 윤리에 충실한 자

3. 우대사항
네덜란드어 독해 가능자
- 교육기관에서의 경력자 우대(최소 1년)
- 국제 학술 교육 환경에서의 연구/직업 경험 우대
- 빠른 학습능력 및 데이타베이스 작업능력자 우대
 
4. 근무조건
  • 고용형태 : 정규직 , 계약직 3개월 (정규직 전환 가능 가능) 
  • 급여 : 면접 후 결정 
  • 근무지 : 인천 연수구 송도문화로 119-5 겐트대학교 글로벌캠퍼스 
 
5. 복지 및 혜택
  • 급여제도 : 퇴직연금, 상여금, 장기근속자 포상, 휴일(특근)수당, 4대 보험
  • 근무 환경 : 사내 어린이집 운영, 휴게실, 카페테리아
  • 출퇴근 : 주차장제공
  • 지원금/보험 : 각종 경조사 지원, 단체 상해보험
  • 리프레시 : 연차, 반차, 창립일휴무, 근로자의날 휴무
  • 조직 문화 : 회식강요 안함, 야근강요 안함, 자유복장
  • 교육/생활 : 구내식당(사원식당), 음료제공(차,커피)
 
6. 채용절차
  • 접수기간 : 2025-10-14 13시 ~ 2025-11-02 24시
  • 제출서류 : 사람인 온라인 이력서, 자기소개서, 이력서, 대학 졸업증명서 및 성적증명서 사본(최종 합격 시 원본 제출 필수) 
    * 모든 제출 서류는 국문과 영문으로 제출
  • 접수방법 : 사람인 입사지원
  • 전형절차 : 서류전형 → 1차면접 → 2차면접 → 최종합격
 
7. 유의사항
 
• 입사지원 서류에 허위사실이 발견될 경우, 채용확정 이후라도 채용이 취소될 수 있습니다.

채용링크 :
https://www.saramin.co.kr/zf_user/jobs/relay/view?isMypage=no&rec_idx=51972978&recommend_ids=eJxNzLENgEAMQ9Fp6ONLHCc1g7D%2FFiDERZRP%2BnYknF247NAZuYTQekFDecYHUE%2FHgVy5UdaxkSul2vAW8AN9g0zYD%2BxBRU2WZZoDwTgbmTouuwGwWSmx&view_type=mail_landing&gz=1&immediately_apply_layer_open=n#seq=0
 

 [GUGC] Recruitment Announcement – Academic Affairs Administrative Officer

 

1. Main Responsibilities

  • Academic Administration (OASIS): student/course/academic record registration, issuing student certificates and transcripts

  • Course and Examination Administration: preparing class and exam timetables, updating exam regulations and policy documents, managing exam office work

  • Support for Ghent Semester and Faculty Administration: coordinating with the main campus for student visa/dormitory/insurance matters, updating faculty lists, and supporting administrative processes

  • Academic Policy and Event Support: managing academic and campus calendars and supporting events

  • Other administrative support tasks as needed within the department


2. Qualifications

  • No experience required (entry-level applicants welcome)

  • Bachelor’s degree or higher (4-year university)

  • Proficient in English (both spoken and written)

  • Proficient in MS Office programs

  • Strong written and verbal communication skills

  • Excellent service mindset, proactive attitude, maturity under pressure, and strong sense of responsibility

  • Ability to work independently and collaboratively with high professional ethics

3.  Preferred Qualifications

  • Reading proficiency in Dutch

  • At least 1 year of experience in an educational institution

  • Experience in an international academic or research environment

  • Fast learner with strong database skills


4. Employment Conditions

  • Employment Type: Regular position (3-month contract period prior to conversion)

  • Salary: Negotiable (based on interview)

  • Workplace: Ghent University Global Campus, 119-5 Songdomunhwa-ro, Yeonsu-gu, Incheon, South Korea


5. Benefits & Welfare

  • Compensation: Severance pay, bonus, long-service awards, overtime/holiday pay, national insurance coverage

  • Work Environment: On-campus childcare, lounge, cafeteria, parking space

  • Insurance & Support: Congratulatory/condolence support, group accident insurance

  • Leave: Annual leave, half-day leave, foundation day off, Labor Day off

  • Culture: No forced company dinners, no forced overtime, casual dress code

  • Facilities: In-house cafeteria, free beverages (coffee, tea)

 

6. Recruitment Process

  • Application Period: October 14, 2025, 13:00 – November 2, 2025, 24:00 (KST)

  • Required Documents: Online résumé and cover letter (in Korean and English), diploma, and transcript (originals required upon final acceptance)

  • How to Apply: Submit through Saramin

  • Selection Procedure: Document screening → 1st interview → 2nd interview → Final selection

7. Important Notes

  • If any false information is found in the application, the hiring decision may be revoked even after final selection.

    Link : https://www.saramin.co.kr/zf_user/jobs/relay/view?isMypage=no&rec_idx=51972978&recommend_ids=eJxNzLENgEAMQ9Fp6ONLHCc1g7D%2FFiDERZRP%2BnYknF247NAZuYTQekFDecYHUE%2FHgVy5UdaxkSul2vAW8AN9g0zYD%2BxBRU2WZZoDwTgbmTouuwGwWSmx&view_type=mail_landing&gz=1&immediately_apply_layer_open=n#seq=0